Tijdens de vakantie had ik weinig tijd om écht even stil te staan en te werken aan mijn eigen bedrijf. Even te broeden om nieuwe plannen en nieuwe inspiratie op te doen.
Voor de vakantie had ik al wel een training geboekt om te leren filmen en monteren met mijn smartphone. Eigenlijk vooral om eens goed over die drempel heen te stappen.
Met mijn Rode drijfveer moet ik af en toe gewoon even doen. Er echt even mee aan de gang gaan in plaats van te blijven hangen in Geel gedrag. Geel gedrag in de zin van nog meer kennis vergaren. Nog meer kijken hoe anderen het doen, te analyseren. In mijn hoofd van alles proberen te snappen en te bedenken maar ondertussen letterlijk geen meter vooruit komen. Daarom is het fijn dat er dan zo'n training wordt gegeven, waarbij je gewoon even moet doen.
Mijn Rood (én Oranje) gingen vorige week ook nog even aan. Rood omdat ik vrij impulsief een websitescan boekte voor de volgende dag. Oranje omdat ik niet alles uit mijn website haal wat ik zou willen en daar dus mee aan de slag wilde.
Het was zo fijn dat iemand van buitenaf zonder mij te kennen eens naar mijn website keek. En ook fijn dat ik van de andere deelnemers ook feedback kreeg.
Mijn to-do lijst is enorm. En in plaats van alles weer Geel te bedenken, te bekijken en nog meer kennis te vergaren moet ik maar eens aan de bak. Haha ik typte bank, nee dus: Aan de bak!
Niet alleen feedback gekregen en een lange to-do lijst gekregen maar ook de vloek van kennis ontmoet. Want ach, hoe lastig om te vertellen aan anderen wat je aan inzicht van je eigen drijfveren en die van de ander heeft. Ik weet inmiddels niet beter. In zoveel situaties herken ik de drijfveren. Maar ik weet bijna niet meer hoe het was toen ik dat allemaal niet wist. Maar ja, het is dus wel de kunst om aan mijn klanten uit te kunnen leggen wat je kan hebben aan inzicht in je eigen drijfveren.
Wat het belangrijkste inzicht tijdens de websitescan was dat ik ga stoppen met de huidige vorm waarin ik het persoonlijk drijfverenprofiel aanbiedt. Juist mijn kennis (die ik for granted nam) is wat mijn klant het meeste oplevert. En dan is een half uurtje veel te weinig om echt je profiel te doorgronden.
Ik wil dat mijn klanten niet alleen inzicht krijgen in hun drijfveren maar ze ook echt leren toe te passen. En dat kost tijd. En dus ga ik ervoor zorgen dat die tijd ook onderdeel wordt van het aanbod. Het persoonlijk drijfverenprofiel ga ik dus anders aanbieden. Moet er nog even op broeden maar dan kom ik met een nieuw aanbod.
Ga ik nu weer verder met mijn to-do-lijst en probeer ik de vloek van kennis te begrijpen ;).

Vrijheid? Structuur? Of allebei?
Zojuist zag ik een video van iemand die beschreef dat hij een schema had gemaakt voor 6 weken. Een tijdschema waarin hij had