De hele week zie ik al reclame voor Black Friday. En het gekke is, het is nog niet eens vrijdag....
Black Friday ook zo'n fenomeen om eens vanuit de drijfveren te bekijken.
Want waar de Gele drijfveer zich afvraagt welke vrijdag dat ook alweer was, zit de Oranje drijfveer er helemaal klaar voor. Eens kijken welke goede deals er te scoren zijn, denkt Oranje,
Ook de Blauwe drijfveer zit er klaar voor maar heeft zich goed voorbereid. De verlanglijstjes van Sint en Kerst zijn al doorgenomen. En Blauw weet precies naar welke aanbiedingen hij moet kijken. Overigens weet Blauw ook precies of het wel een aanbieding is want de prijzen van 2 weken geleden die heeft Blauw ook nog scherp (en genoteerd).
De Rode drijfveer was vorig jaar ook niet echt iets van plan om te kopen maar toen kwam daar ineens die waanzinnige korting op die tv van 150 cm.... Die Rood dus al had gekocht voordat Rood eigenlijk het door had. En paste de tv amper op de muur. Beetje impulsieve actie.... Benieuwd waar de Rode drijfveer dit jaar mee thuis komt...
En dan de Paarse drijfveer. Die kan helemaal niks met deze Amerikaanse traditie met die schreeuwende kortingen en goedkope deals. Paars verlangt naar vroeger, toen was er 2x per jaar uitverkoop op 1 juli en op 1 januari.
En ook Turquoise kan helemaal niets met Black Friday. Er wordt al zoveel geconsumeerd! Moeten we dan ook nog zo'n dag als Black Friday hebben, belachelijk!
Dat dacht Dille & Kamille ook. Zij gooien morgen hun webshop op zwart en de sluiten hun winkels. Maar dar niet allen. Zij hebben sinds een paar jaar Green Friday in het leven geroepen. Een dag waarop consumenten worden aangemoedigd om te investeren in een groene planeet ipv te consumeren.
En, hoe kijk jij naar Black Friday vanuit jouw drijfveren